Kunstenaars

Carolina Agelink Jet Altenburg Ide Andre Arno Arts Alphons ter Avest Joost Bakker Sophie Bekkering Aafke Bennema Wouter Bijl BiOP Laurens de Blocq van Scheltinga Ward Blokland Saskia Blokzijl Ben Bodt Eefje Bouwkamp Francoise Braun Erik Buijs Niels van Bunningen Henri Burgers Lobke Burgers Krista Burgers Laura Casas Valle Ronald de Ceuster Peter Colstee Liesbeth Crooijmans Jan Dekker Quinten Dierick Roos van Dijk Marcel Doorduin Liesbeth Doornbosch Pieter Drift Brieke Drost Anneke van der Eerden Sibylle Eimermacher Frank en Michiel Aline Eras Adriaan van Esveld Willeke Evenhuis Sylvia Evers Arash Fakhim Mirka Farabegoli Monique Fisscher Anne von Freyburg Ad Gerritsen Jeroen Glas Gert Gortemaker Christiane Gossel Mieke Gresnigt Marjolein de Groen Gerhard Stephanus de Groot Rob Groot Zevert Klaas Gubbels Terry van Gurp / vGtO Anne ten Ham May Heek Hanny Heetman Rosemin Hendriks Lieven Hendriks Wout Herfkens Barend van Hoek Juul Hogeling Janske Hombergen Francis Hoogland Anke van Hout Huijbers en Agelink Jeroen Huisman Reinier de Huu Anneke Ingwersen Bart Jansen Rogier Janssen Anya Janssen Marion Jebbink Esther de Jong Ed Joosting Buunk Peter Jordaan Hans Jungerius Jissel Kerkstra Tamara Kho Wenda Kieskamp Theo Konijnenburg Trudy Koning Francis Konings Kinke Kooi Caroline Kortenhorst Wim Korvinus Jaap Kroneman Marcel Kronenburg Peter Krynen Mirjam Kuitenbrouwer Lydia Lambrechts Carel Lanters Bram Leeuwenstein Heidi Linck Renneke van der Linden Thijs Linssen Oscar Lourens Fiona Lutjenhuis Marina Maas Anand Mahabier Lobke Meekes Niek Michel Marijke Mink Geovanini Morais Barros Marianna Morello Anouk Mulders Rinke Nijburg Miyuki Okuyama Bert van Ommen Joost van Ophem Peter Otto Elka Oudenampsen RenĂ© Oudenhoven / vGtO Marijke Pielage E. Pietersen Barbara Polderman Justin Prang Marcel Reijerman Lars Reinboud Marie Reintjes Wouter Rens Hjalmar Riemersma René Roeten Maria Roosen Anita Salemink Wim Salki Cornelie Samsom Anneke Savert Loes van Schaaijk Matthias Schaareman Bianca Schepers Roland Schimmel Lique Schoot Suze May Sho Anna Sinnema Marcel Smink Melanie Spenkelink Vanessa Speur José Sprenkels Joep Sterman Judith Stolker Hanni Stolker Patty Struik Rob Sweere Jerome Symons Roeki Symons Louise te Poele Leon Tebbe Gerda ten Thije Julius Thissen Simon van Til Suzanne Valkenburg Els van 't Klooster Cora van Antwerpen Albert van der Weide Mark van Doorn Daniël van der Veer Monique Vegter Casper Verborg Bart Verburg Donna Verheijden Gijs Verschoor Lisa Vieten Erik Vinkenoog Roos van der Vliet Rob Voerman Carlijn Voorneveld Lys Vosselman Bert Vredegoor Hans Vredegoor Petra de Vries Hans Walraven Rebacca Wasserman Hans Wijninga Kees Willemsen Suraya de Wit Paulien Wittenrood Sabine Zwikker

Anita Salemink

Anita Salemink

Mijn werk is de weerslag van een continue studie en fascinatie van het menselijk lichaam in al zijn facetten en de innerlijke geest.

Het is zo gemakkelijk om in een god te geloven als je alleen al het bottenstelsel van een arm bestudeert. De manier waarop de botten in de onderarm ten opzichte van elkaar draaien, zo ontzettend ingenieus en boeiend. Het is bijna niet te bevatten dat dit een resultaat van evolutie is en niet bedacht door een bovennatuurlijke kracht. Kleine details zoals tenen en vingers, beenderen in de voet en hand, alles even esthetisch en volkomen in balans.
 
Fijn grafietstof schilder ik met een kwast op het papier. Ik probeer met zilvergrijze tinten de plasticiteit van de huid schilderend te benaderen. Maar ook vind ik het uitdagend met een houtskoolkrijtje in lijnen het menselijk lichaam te vangen. Met het plaatsen van enkele zwarte lijnen probeer ik de rondingen en draaiingen van het lichaam op het witte papier vast te leggen.


My work forms a continuous study and  fascination for the human body in all facets and the spirit within.

 It is  so easy to believe in a god  just by studying the bone structure of an arm. The way the bones twist around one another during movement, so ingenious and so very fascinating. It is hardly comprehensible that this is a result of evolution and not conceived by a supernatural being. Small details like toes and fingers, little bones in feet and hands, everything beautifully designed and totally balanced.

I paint with fine graphite dust on paper and try to achieve with silvery grey shades the illusion of solid three-dimensional form and texture of skin. But I also find it challenging to catch  a human figure in charcoal lines. By placing single black lines I try to record the roundness and movement of the body onto white paper. 


Loading...

Beeldende Kunst Arnhem Partners

Bezoek ook Beeldende Kunst Nijmegen

Beeldende Kunst Nijmegen